Speciális szolgáltatások

Speciális szolgáltatások

Készenléti szolgálat

Telefonszám: 06 30/ 452 0324

A készenléti szolgálat célja a család- és gyermekjóléti központ nyitvatartási idején kívül felmerülő krízishelyzetekben történő azonnali segítség, tanácsadás vagy tájékoztatás nyújtása. Ennek érdekében a készenléti szolgálatot állandóan hívható telefonszám biztosításával kell megszervezni oly módon, hogy a készenlétben lévő munkatárs szakszerű segítséget tudjon nyújtani vagy ilyen segítséget tudjon mozgósítani. A szolgáltatás keretén belül a család- és gyermekjóléti központ tájékoztatást nyújt a lelkisegély-telefonvonal elérhetőségéről.

Kapcsolattartási ügyelet

A Család- és Gyermekjóléti Központ a hatósági intézkedéshez kapcsolódó esetmenedzseri feladatok mellett speciális szolgáltatásokat is nyújt a járás lakosai számára, melyek a következők:

Kapcsolattartási ügyelet célja olyan semleges helyszín biztosítása, ami alkalmas a találkozásra, együttlétre. A szolgáltatás igénybe vehető önként, gyámhivatali vagy bírósági szabályozás által. A találkozást a kapcsolatügyeleten, abban az esetben, ha a felek között feloldatlan konfliktus feszül mediáció előzi meg, mely célja olyan megállapodás megkötésének elősegítése, ami a felek számára elfogadható, betartható és a gyermek érdekét szolgálja.

Mediáció

A mediációra akkor kerül sor, amikor a felek közvetlenül már nem képesek megegyezni egymással, nem képesek eredményesen kommunikálni, ezért egy harmadik, pártatlan, külső személy, a mediátor segíti őket a megoldás kidolgozásában. (pl. kapcsolattartási probléma, vagyonmegosztás, gyermekelhelyezés, válási konfliktus és generációs konfliktus).

A mediátor a tárgyalás előtt előkészítő beszélgetésen tárja fel a felek álláspontját, igényeit, felméri a konfliktus nagyságát, természetét.

A mediátor feladata segíteni a feleknek:

  • hogy elmondhassák panaszaikat, kifejezhessék aggodalmukat,
  • megtalálják azokat a témákat, amelyekben ellentétes vélemény van,
  • meg tudják fogalmazni egyéni érdekeiket,
  • felismerik közös érdekeiket,
  • ismerjék el az álláspontjaik közötti különbségeket,
  • olyan megoldásokat találjanak, amelyek mindkettejük érdekeit érvényesíti.

A tárgyalás végén a felek együttműködési megállapodást kötnek, melyben a mediátor egyértelműen rögzíti az egymás által elfogadott megoldásokat.

Hogyan dolgozunk?

A szülők közvetlenül, vagy a gyámhivatalon, bíróságon keresztül kerülhetnek kapcsolatba a kapcsolattartási ügyelet (kapcsolatügyelet)-el.

1.) A kapcsolatfelvétel után levélben vagy telefonon értesítjük mindkét szülőt az első beszélgetés időpontjáról. A levélhez mellékeljük azokat a tájékoztatókat, amelyek bemutatják a nálunk folyó munkát.

2.) Az első találkozáskor külön-külön beszélgetünk a szülőkkel/érintettekkel hogy megismerjük a kapcsolattartásról kialakult véleményüket. Ekkor írják alá a kapcsolattartási ügyelet együttműködés kereteiről szóló megállapodást/házirendet.

3.) Az egyéni beszélgetést követő, immár közös találkozás alkalmával a szülők/érintettek a kapcsolattartási ügyelet szakembereinek segítségével megkötik a Kapcsolattartási Megállapodást. Ez tartalmazza azt a kapcsolattartási formát, amelyben a szülők/érintettek megegyeztek, az előreláthatólag szükséges alkalmak számát, az első szülő-gyermek találkozás helyét, időpontját, időtartamát, valamint a találkozások gyakoriságát, körülményeit.

4.) A megállapodás rögzíti, hogy ellenőrzött, vagy segített kapcsolattartási formában történik-e a szülő/nagyszülő/kapcsolattartó és a gyermek közötti találkozás.

5.) A szülő/nagyszülő/kapcsolattartó közötti megállapodás aláírása után jöhetnek létre a megállapodás szerinti találkozási alkalmak, ahol igyekszünk minél fesztelenebb, otthonosabb légkört teremteni a kapcsolattartáshoz. A szakemberek, a háttérben maradnak, és csak a sikeres találkozás feltételeire ügyelnek. Akadozó kapcsolat esetén segítenek elindítani, vagy továbblendíteni a játékot, de nem szeretnének meghatározó szerepet betölteni a szülők/nagyszülő/kapcsolattartó és gyermekek kapcsolatában.

6.) Felügyelt kapcsolattartás során a kollégák személyesen vannak jelen a kapcsolattartó helyiségben és ha szükséges avatkoznak be a találkozásba a gyermekek érdekében.

Hátralékkezelési szolgáltatás

A hátralékkezelési szolgáltatás szociálisan rászoruló személyek részére nyújtott, lakhatás megőrzését elősegítő ellátás.

A szolgáltatás azoknak a lakhatással összefüggésben eladósodott, szociálisan rászoruló családoknak kíván segíteni, akik maguk is készek és képesek tartozásuk részbeni megfizetésére és ezt egészíti ki a támogatás.

A támogatás formája: vissza nem térítendő támogatás. A tartozás összegének 75%-a az önkormányzati támogatás, 25% -ot az adósnak kell megfizetnie havi részletekben.

Kisvárdán segítséget kérhetnek: vezetékes gáz-, áram-, távhő-szolgáltatási, víz- és csatornahasználati, közösköltség-hátralék, valamint a lakbérhátralék esetén.

Az önkormányzat hátralékkezelési szolgáltatásban részesítheti azt a családot vagy személyt, akinek a szolgáltató valamelyike felé legalább hat havi tartozása van, és az adósság összege meghaladja az 50.000 Ft-ot, vagy ha közüzemi tartozás miatt a szolgáltatást kikapcsolták.

A tartozás összege nem haladhatja meg a 400.000 Ft-ot.

Hátralékkezelési szolgáltatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától. E tekintetben lakásnak kell tekinteni a társbérletet, albérletet és a jogerős bírósági határozattal megosztott lakás lakrészeit is. A szolgáltatásban részesülő személy részére a hátralékkezelés időtartamára az önkormányzat lakásfenntartási támogatást nyújt.

A hátralékkezelés igénybevételére háztartásonként 1 fő jogosult, az a személy, aki a szolgáltatóval szerződést kötött, a lakásban tulajdoni hányaddal, vagy bejegyzett haszonélvezeti joggal, bérlakás esetén bérleti szerződéssel rendelkezik. A kérelem elbírálásánál vizsgálni kell a lakásnagyságot, az egy főre eső jövedelmet, valamint a vagyoni helyzetet is.

A szolgáltatás kételemű ellátás, igénybevétele során az ügyfél hátralékkezelési tanácsadásban és hátralékcsökkentési támogatásban részesül.

Mivel a hátralékkezelés fő célja az érintettek fizetőképességének helyreállítása, abban is segítséget kíván nyújtani, hogy a jövőben hogyan kerülhetik el az ügyfelek az eladósodást.

© 2022 Kisvárdai Család- és Gyermekjóléti Központ. 4600 Kisvárda, Bocskai u. 33/D. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el